Firmafesten

Bengt J, Berra, Köster, Kent Ö, Kent W,  Roffe G och undertecknad träffades på

Engelska puben en stund ikväll. Ett litet möte med oss som umgicks mycket i unga år.

Åren går. Berra och jag har faktiskt hållit ihop ända sedan sjuårsåldern men de

övriga har inte synts till på många år. Yngve saknades, han dog i höstas.

Vi bestämde att försöka ses igen i vår eller sommar.

Sen gick vi upp till Bolanche och kollade Firmafesten. Musik på två scener.

Brukar inte höra så mycket eftersom all tid går åt till att hälsa på gamla

bekanta. Pierre Swärd var som vanligt där och brusade på med sin Hammond

och Clas Hägglund hade lagt basen åt sidan och spelade gitarr.

Man slås än en gång över hur mycket duktiga musiker det finns

i stan.

haggbertpierre

4 kommentarer

Filed under Musik

4 responses to “Firmafesten

  1. Tänk att jag var där… både på Engelska och på Bolanche och Firmafesten…. men jag känner ju inte dig…. IRL (som det heter) . Vi möts iallafall så här… Kram!
    PS. Pierre Swärd lyssnade jag på när han sjöng lite senare än när han spelade….. Oj vad det svängde… Rubb and Stubb eller nå´t. DS

  2. zigne

    Du hälsade på Janet när jag satt där, förstod jag senare. Det smög runt flera i den lokala bloggmaffian
    däruppe på Bolanche. Stora B förstås men även Dr Soda och Jan E sågs i vimlet.

  3. storaB

    Jag ligger lågt idag.

  4. klas

    Frän bild på mina prylar…men jag fattar inte vem han,gubben med hatten är för en figur…ha ha

Kommentera

