Lördag

En del av dettta  har i någon form varit med på gamla bloggen men nu finns ju möjligheten att lägga ut musiken på ett mycket bättre sätt.

Dessutom har jag fått igång min gamla scanner och kan ibland lägga in egna bilder.

mariamckee023

Maria Mckee spelade på P&L förra året. En rätt seg historia tyckte jag då. Ensam med sitt elpiano drunknade hon liksom i stöket runtom. En liten besvikelse faktiskt.

mckee21Hon är ju så bra. Hennes version av Van Morrison´s My lonely sad eyes är fantastisk. Och väldigt mycket mer finns att upptäcka med den här damen.Maria Mckee.

Full fart. Gasen i botten. Slamrigt och charmigt. Kal P Dal

kallep2

Nitty Gritty Dirt Band har gjort massor av skivor sedan startan 1967. De allra mesta kan man nog vara utan men  låten Catfish John tillsammans med Alison Krauss är en av mina mest spelade på senare tid. John Hiatt liksom Dwight Yoakam finns också med på den här skivan. Inte så dumt alls faktiskt.

will-the-34

southsidej3

Lite förvånat upptäckte vi att Southside Johnny spelade  i Falun. Springsteens  kompis körde stenhårt den där kvällen. Bilden är tagen 3:e November 1986 på Lugnet.Uffe J var med men jag minns inte om P Georg skrev i BT om den spelningen. En liten risk finns att någon därute inte har hört den här skivan så därför finns en länk till Southside Johnny and the Asbury jukes-Better Days

southsidejohnny21

6 kommentarer

Filed under Musik

6 responses to “Lördag

  1. storaB

    Fy fan, du är en frontare i bloggvärden! Jag ringer så hjälper du mig. Klartåbetalt!

  2. zigne

    Javisst. Slå en signal.

  3. Just så var det, 3 november 1986. Närmast scenen stod vi och öste.
    Tänk att få in Johnny på Peace & Love! Vilken dröm.

  4. Z

    Bra idé men är han fortfarande igång tro?

  5. Enligt Andreas Berger http://andyberger.wordpress.com/
    30 december, så har han gjort ett nytt albun med Tom Waits-tolkningar.

Kommentera

