Nada Spinning

sp2

Största ansträngningen är egentligen att lyfta röven från soffan och masa sig iväg till någon form av motion. Hillton och jag packade våra väskor och drog till Maserhallen för ännu ett spinningpass ikväll. Trodde vi. Ingen spinning den här veckan. Måste erkänna att latmasken inom mej log lyckligt. Ett inställt spinningpass har definitivt sin charm. Här sitter man nu utvilad och klarvaken framför Macskärmen. Filmscannern surrar bredvid. Gör ett litet ryck igen med oändlighetsjobbet att digitalisera gamla bilder . Vissa hamnar här.

wdeville1Mink DeVille´s konsert på Ritz i Stockholm, tror det var 86, var en av de bättre jag sett. Bandet såg ut som ett gäng Italienska maffiosos och spelade som gudar. Eleganten Willy DeVille himself var naturligtvis hur bra som helst. Klass. Den mannen har gjort några av mina absoluta favoritlåtar. Det saknas en del på Spotify men den här listan med Mink DeVille räcker en bra bit. Bilden är från Dalarocken 1991.

circusbroadway1Den här är från 1988. Circus Broadway på Djurgården i Stockholm. Vi hade picknick i gröngräset före konserten. Eldkvarn är tillbaka på arenan på allvar verkar det som. Senaste skivan Hunger Hotell är bra men för mej är Eldkvarn för evigt förknippade med Gotland, tält, Dry Martini med Uffe J, Berra, Köster och den här låten.

bastad2

Mia J kommenterar den här bilden i förra inlägget. Den är tagen på stranden i Båstad 1987. Det var första gången jag åkte med Yngström ut på äventyr. Gamleby Folkets Park, KB i Malmö och Båstad. Fullsatt överallt. Chuck Berry var huvudnummer den kvällen. Mr rock&roll tog sin blondin och drog i Merzan som en blixt. Vi fick nöja oss med att mingla med pianisten Johnny Jonson istället. Inte illa det heller. Länk till hans utmärkta skiva Johnny B Bad. Bilen är väl en Ford Ranchero, femtiotal, tror jag.

Natti

19 kommentarer

Filed under Musik

19 responses to “Nada Spinning

  1. Syyynd att det inte blev någon spinning, för dej.
    Men kul att se bilden från Båsta med sin 80 tals look. Ja det var en upplevelse i Norrvikens trädgårdar att se Yngström och Berry.

  2. Själv har jag varit och u n d e r s ö k t eventuella platser för spinning eller simning eller något kroppsligt. Ett steg på vägen…
    Vilka fantastiska bilder. Jag är full av beundran.

  3. Så jävla bra bilder, Zigne. Särskilt den på Minken är ju hur cool som helst. När man tittar på den, herregud – det känns som om man var med den kvällen; ja, att det är den kvällen i kväll.

  4. Koll om det går att prenumerera på kommentarer från Zignes blogg. Borde funka – genom att bocka i rutan nedan: ”Notify me of followup comments via email”.
    Ny fin grej på WP-bloggarna, det där.

  5. Cee-Jay, Zigne själv eller nån annan nattuggla – lägg en kommentar här nu så jag kan kolla om jag får ett mejl om den kommentaren.

  6. Ola

    Nån annan nattuggla,, får väl bli jag då. Hoppas det funkar för dig Halvar. Det kanske är värt en sån där inbjudan du vet.. 🙂

    Grymt fräcka bilder Hasse! Kolla Jesper Lindberg som står bakom Plura. Han har inte åldrats en millimeter. Vem är blondinen förresten?

  7. Inte, fick gå hit och kolla. Fast nu ser jag att det sår nåt om ”Manage your Subsciptions” – så det är väl det man också ska göra då.
    Vill du ha en inbjudan, Ola, så har jag förstås till vänner. Vad jag inte hade räknat med var alla dessa fjortisar – man är för gammal för såna.
    Säg till här eller mejla om du vill ha.

  8. storabh

    Man kan alltid lyssna på Spinning wheel. Det är inte så drygt.

  9. Willy på Dalarocken var kanon. Fast vi var bara en fåtal som fattade det.
    Notifyer från Halvars blogg är ju bortkastat. Det är ju bara en massa fjortisar… 😉

  10. Vill bara meddela att det nu funkar. storabh-kommentaren ovan flaggades det för i min mejl.

    Nu har man alltså total koll på Zignes göranden och låtanden.

  11. Är inte blondinen bakom Plura – Kajsa Grytt?

  12. Ola

    Ja Halvar, jag tar gärna en inbjudan.. men det där med fjortis får jag tänka över.. 😀

    Jag mailar dig inom kort, jag måste kliva på ett tåg om 2 min.

    All the best!

  13. zigne

    Oj vad mycket kommentarer. Kul. Vet inte vem blondinen är. P Georg kanske vet. Han var med.
    Wordpress är en orgie i finesser men fortfarande en aning råddigt att styra.

    Går det att ta bort kommentarspärren? Alltså att jag måste godkänna innan den läggs ut, hur gör man? Eller ska man ha den funktionen kvar. Risken finns väl att någon ”obehörig” lägger in dumheter. Vad tycker en välbesökt bloggare som Halvar.

  14. Du har den inte spärrad för så att säga vanliga kommentarer. Det är kommentarer som bifogar länkar som fångas upp. Och det tycker jag bara är bra. Om du tittar längst ner i högerspalten på min blogg ser du att 5000 såna skitkommentarer där folk länkar till t ex sina egna företags hemsidor, porrsidor, egna bloggar och annat skräp har fångats i det täta Spam-nätet.

    Nu får du förstås moderera kommentarer med Spotify-spellistor. Men så fort du har släppt igenom ett antal sådana från Berra och andra så kommer det att tolkas som att Spotifylänkar är okej. Snart slipper du alltså moderera dem.

  15. Min kommentar här ovan om fjortisar på Halvars blogg innebär ju att jag också är en sådan, efter som jag står för en stor del av de senaste kommentarerna…
    Ok då.

  16. storabh

    Mink de Ville – en höjdare!

  17. Farbror Melker

    Blondinen bakom Plura är Ebba Forsberg.
    Minken på Ritz, när han börjar spelningen med att komma in på scenen själv och rassla med maraccas som intro till ”Spanish Stroll”, tillhör de stora konsertögonblicken.

  18. Farbror Melker

    Blondinen bakom Plura är väl Ebba Forsberg?

  19. Mycket blondiner här.
    Blondinen bakom Plura torde vara Kajsa Grytt.
    Blondinen i Sky High var väl Louise Hoffsten.

Kommentera

