Helgrapport

Afterwork på Stationsgatan fredag eftermiddag. Har faktiskt aldrig aldrig besökt ett slikt evenemang förr. Folk hänger visst på låset kl 16. Nu visade H sina porträttbilder på Borlängeprofiler med tillhörande frågor av Korsgren. Och precis som det inte var meningen blev jag kvar till natten. Många bekanta ute. Trevligt. Hängde en stund i baren med Borlänges störste Springsteen-fan Peter K som tipsade om Shooter Jennings, Waylons son. Hade inte en shootermontageaning om den mannen. Riktigt bra.

Lördagkvällens konsert & jam uppe i Forum med Kjell Gustavsson and the Rythm & Blues Orchestra blev förbanne mej nåt riktigt, riktigt bra. Åttamannaband plus gästartisterna Pelle Lindström, Bill Öhrström, Pierre Swärd, Sten Åsberg och Björn Wenngren. Som dom spelade !. Inte mycket mer att orda om annat än att beklaga er som inte gick dit.

Bildcollage från kvällen.

kjellg-rb2

5 kommentarer

Filed under Blues, Country, Jazz, Musik, Rock, Soul

5 responses to “Helgrapport

  1. Men störst till både kropp och själ var väl sångaren Göran. Var har han hållit hus tidigare?
    Försökte få lite info från Anders, men kom inte in på hans gästbok, den ville att jag skulle summera 9 och 7 och det tyckte jag att jag lyckades med efter lite räknande på fingrarna.

  2. Z

    Ja han var väldigt bra. Pelle Lindström´s Stagger Lee var inte illa den heller. En nästan osannolikt bra musikkväll en sketen vinterkväll i Kvarnsveden.

  3. andyberger

    Kjell Gustavsson, han brukar lira här i Uppsala bl.a. med mina bekanta Thomas Arnesen, Mackan Gransten och Mats Brandemark lite titt som tätt. Grym trummis.

  4. Halojs! Nya spelningar med Kjell Gustavsson är på ingång ska återkomma när datumen är klara. beträffande gästboken så funkade det. men lite mer info om bandet går att kolla på bandets myspace sida. sök på kjell gustavsson and the rhytm and blues orchestra.

  5. Jodå Anders mitt inlägg dök upp till slut.
    Jag lyckades plocka fram rätt mycket fakta om de flesta musikanterna, för utom sångaren Göran och Sten, som jag förstod var från Enviken.

Kommentera

