Visa från Venjan

Nu ska här  skrivas elakt.

Halvar skriver om melodifestivalen i Falun för sju år sedan. Jag hakar på. Vi var anlitade av kvällstidningen. Den med en insekt som varumärke. Det var ungefär då det började skruvas upp. Skitmusiken skulle febras upp till nåt annat än det med några få undantag alltid varit. Ren jävla smörja. Bert Karlsson gick runt och braksket på Grand Hotell och efterfesten var ren förnedring i kändisdrängfylla. Avbrutna klackar, spyor och tårfylld mascara nerför kinderna. Kändiskåt media, snedsjungare och lokala fyllskallar.

I morgon sänds spektaklet från Leksand. Mediauppbådet är säkert större än någonsin och tidningarna viker löpet, ettan och nio sidor åt eventuell besvärande gasbildning i magen hos snygg-Erik. Botoxpannor, fläskläppar och uppblåsta medelmåttor flinar inställsamt från tidningsomslag och tv soffor. Det må vara nån sorts underhållning och folk får tycka vad de vill, men nej tack för min del.

Om det bara gick skulle jag lägga min röst på Visa från Venjan med Orsa Spelmän.

5 kommentarer

Filed under Gnäll

5 responses to “Visa från Venjan

  1. He he he. Zigne-inlägg ”filed under” kategorin ”Gnäll” är inte att leka med.

  2. andyberger

    Nej tack från mig också. Jobbade på en Melodifestvalomgång nere i Malmö för några år sen.
    Inte ens efterfesten var nåt att ha. Lägg ner skiten.

  3. Alternativt tv-tittande i kväll är 3 män i en båt på TV4.

  4. Mia

    Mitt alternativ är att pimpla på nätet, Pro Pillki 2.
    En riktig underhållning som jag hellre utövar än schlagerskådning.

  5. storabh

    Håller med , kära du. Kram!

Kommentera

