Hifi, SOS, Teddy Thompson och Ola

Klev in i en butik som heter Audio Concept i Stockholm. Ärendet var att kolla in nya hörlurar. Det visades stereoprylar i den högre divisionen också. Högtalare  från 40000 och uppåt. Enbart högtalarkablarna kostar väl en smärre förmögenhet så vad priset på hela anläggningen är kan man bara ana . Minst en halv miljon tippar jag. Det ska sägas att jag aldrig hört på maken. När det gäller hörlurar blev jag möjligen lite klokare men också aningen vilsen.

Mina tjejer plöjde klädbutiker så jag strosade runt på söder en stund. Min vana trogen lite rotande i skivhyllorna hos Pet Sounds och böcker i götgatsbacken. Sen långlunch på Pelikan med tidning, SOS öl och en snaps OP, avrundat med kaffe och Cognac. En alldeles utmärkt lördag.

Teddy Thompson har släppt en ny. Han vansläktas sannerligen inte. Har tokspelat cd´n hela veckan. Lugna låten Delilah och egensinniga Home är ta mej fan blixtrande.

Är fortfarande rätt inne på Malford Milligan. Hittade en begagnad cd för 20 spänn med bandet Storyville där han var frontman.

Berra , Micke, jag och dragspels-Larsson drog in och kollade Ola Bjurman på Mariannes i onsdags. Här var det meningen att ni skulle få se ett youtubeklipp men något blev kass med filmfilerna. Ola har startat upp en ny blogg som ni bör kolla in också.

Läser biografin Hellfire. Om Jerry Lee Lewis uppväxt i tokreligiös håla i södra USA. Bra bok. Rekommenderas.

4 kommentarer

Filed under Allt Möjligt, Böcker, Musik

4 responses to “Hifi, SOS, Teddy Thompson och Ola

  1. P. Helge

    Tackar för tipset om Teddy Thompsons nya platta. Grym, och då helst låten Delilah, som har gått varm på Spotify:) Ett riktigt guldkorn!

Kommentera

